Monday, October 31, 2011

PLATONIK RELATIONSHIP

Okay! Setelah mejowk untuk sekian lama, aku terpanggil untuk menulis blog hari ne, yeah, hari ne yaw!
 31 OCTOBER 2011, Halloween day org putih bilang... ahakz... n almost forgot
 smlm befday my lil bro ESHAM!

Ngeeee.... okay... aku came across this term masa aku form 4 rasanya, by *drum rolll Bro ZUL!
Heheeee~

Okay, melalui explanationnya yg ringkas, apa yg aku paham adalah hubungan platonik ne slalu dikaitkan dgn lelaki dan wanita (aiseyhmen, wanita jo) yang menjadi kawan, bestfren, buddy, tman rapat, tman tp mesra n etcetra tetapi tanpa ada sedikitpun rasa cinta, just FRIENDSHIP FRIENDSHIP FRIENDSHIP!

People might said, 
" Alah, manada pompuan ma lelaki bole jd kwan, mesti ada sikit rasa cinta punya"

Well, here's the thing, C.I.N.T.A aka LOVE itself is subjektif, something yg abstrak, so, Cinta itu ada, untuk sahabat, sahabat lelaki, tetapi mungkin bukan cinta seperti seorang kekasih, because

 I do believe there's a fine line between friend and lover.
Di mana ada certain benda kita hanya akan lakukan bersama or kepada kekasih kita, not to our friend. the extra attention, the care, the secrets yg our lover know and our friends didnt know, or vice versa

FRIEND = FRIEND
LOVER = FRIEND + LOVER

Tetapi tetapi tetapi... aku setuju yg kita mungkin akan share stories lebih byk ma kawan bnding lover, at some point, sbb kdg2 kita ckp sal lover kita ma kawan ( LOLZ, bukan ,ngumpat kayh, =p ) i mean, its some of the add on stories dat we tell our friends.....
Kdg2 la lau ada couple, let say, gaduh2... dorg memanas (ayat pa bha ne) okay, dorg bengang la contoh, dorg cari kawan dorg (usually girls gitu, lelaki tataw la pulak ) untuk ngadu, or minta nasihat, or just to ease their mind.... how? 
" Tekanan aku sama c Aaron tu bha... kin geram!"
"Napa, gaduh lg kamu?''
"Eyaa..ee..malas mo pikir skrg.. jom shopping?" 

^^^^^ tu contoh sak la, tak smua pmpuan jnis ngadu, ada yg ta bgtau, ada yg tidow lau.. ahahaa...  but friends smmgnya i think, 100x lebih selesa utk kita go to than lover.. setuju tak??

Okay, bebalik pada hubungan platonik, aku agree bnda ne bole wujud, sebab aku pernah rasa, tp, aku pun pernah juga have crush dgn besfren aku yg lelaki ( obviously dat guy tak tau la kan). Kenapa tak tau?

ALASAN POPULAR:

"Kalau dia x rasa sama mcm aku, aku taut hubungan kawan kami akan terjejas"
"Dia dah ada kapel la, suka org lain cepat! (LOLZ)
"Takut gilaa nak confess, t kena reject!"
^^ ne for both guys and girls kayh.. ahha

But, aku rasa safe kalau tak confess, and let the relationship terus jadi friendship, tak lebih, tak kurg, nice just the way it is, sebab, aku rasa tak rugi, dorg (aiseyh, byk rupanya kau minat ya ILA) still kawan aku, aku pun masih selesa ma dorg, sbb, bila kita mind set dia just kwan kita, even kita rasa kita suka, cinta crush gila2 teringat2 kat dia tau minat dia sifat dia sgala pasal dia n rasa2 ada can nak jadi kapel dia (hiperbole), but eventually, up to some point, kita akan jumpa juga org lain yg mungkin hari ini telah mnjadi lover, fiancee or husband kita, obviously bukan dia si lelaki merangkap kawan besfren kwn gaduh yg kita pernah minat suatu ketika dulu... KALAU ADA JODOH TAK KEMANA... aiseyh~
Sebab kita da minset tak nak suka dia sbb dia kawan, kita akan ubah perasaan itu mnjadi cinta kpd seorg sahabat, just sahabat...... so, lelaki boleh jadi bestfriend, and kdg2 they give good and nice advise, even when they don't even realise it.... tak gitu? hehehe

So, i partially agree la kan kiranya yg platonik relationship can happen to guy and girl but sometimes, kita juga kdg2 tidak dpt lari dari terrrrrrrr jatuh cinta sama kawan sendiri.. ngiahahahhaaaaa...

Okay deyh, peace y'all!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...