Friday, February 25, 2011

One hell and heaven of a night for......

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jazf called me! hehe...he got his handphone earlier, lucky me!
hehe..and they already isi borg tamat latihan PLKN, which means, maybe they will check out earlier...
hope so! hoho...and i already updated his matriks status....
Tidur xua dia coz esok ada latihan lagi...cam besa

pastu kan.... td aku baca blog Emma Akhma, dia ada cakap yg dia jumpa Zufrin a.k.a Ipin...
dia kerja d KFC LD xua kunun....
hehe..terus rindu aku sama dia..jadi tadi kan... dia RQ minta call... and this was how it went....

me: Helo, assalamualaikum
Ipin: Waalaikumussalam (nafas termengah -mengah)
me: Mana ko ne? ko berjalan ka ne?
Ipin: Jadi? (ada high tone sket)
me: Lorh, d mana, bulatan Perdana ka suda? ( Aku sangka dia kerja d KFC Perdana)
Ipin: Ha, ndakla..baru limpas ruma lama mu dulu ( Kuarters imigresen)
me: Hah? APAAA?? Jap2..KFC d bandar ka?
Ipin: Iya la... (dengar ya derapan langkahnya yg pantas)
me: Bhee..sgka d Perdana.. napa nda minta sana?
Ipin: Aaah? (bunyi penat gila cam nak putus nafas) Penuh sudah d sana
Me: Nduk..bha..jadi, nanti smpai rumah la aku kol balik..ko kan tgh jalan...
Ipin: Ndakla, tula aku minta ko kol supaya ndak rasa sgt jauh perjalanan...
me: Owh yaka..bha yala...
(long silence....dgr bunyi kereta)
Ipin: Ko sehat?
me: ah, sehat.........
Ipin: Mo tcabut kpala lutut jo...sejuk lagi ne..tadi lagi kena kejar anjing.. ****...aduii...gelap lagi ne...
Me: Hoho..jadi mlm2 la ne ko pulang jalan kaki?
Ipin: Ndakla...baru ne tiba2 ne malam.. aku kol rumah nda bjwb..kol bapaku nda diangkat..smpai voicemail,sudah tidur kali... tula abis kreditku...
Me: Owh..jadi ko tekad la ne pulang jalan sendiri...
iPin: Apa?? ( mesti penat gila da dia tym ne...jauh bha genk Bandar LD sama Aman Jaya)
Me: (ulang kembali pnyataan d atas)
ipin: Owh..eya la..ndak kan la ndak balik
Me: Ko nda minta tidur d KFC tu...
Ipin: Ada juga td dsuruh, mo bg kunci lg sama aku, skali dorg bilang berhantuuu....
Me: Bhee..kwn2 mu ndak da tinggal dkat2 rumahmu?

And da conversation berterusan...haha...cian Ipin chan...penat gila kik dia... mngigil2 sudah.....siap masuk tahap halusinasi lagi..mahu Redbull la, air la, mo duduk la...
tapi dia kata lau skali sudah jalan jauh, ndak boleh stop, t lagi parah...so dia teruskan ja jalan.....
sampai la d Aman Jaya,mo p rumah kawannya pulak, tak jadi balik rumah...hoho
he count steps ya.....

me: Jauh lagi rumah c Aedy?
ipin: Ndak lama lagi..adalah dalam 80 langkah..ko dgr ya aku kira....
 1,2,3,4 (n dia teruskan ya kira)

 231 langkah dan akhirnya tiba d rumah kawannya c Aedy.HOHO....
Aq sebagai seorang kawan dari jauh, ini shak aku mampu lakukan untuk menyenangkan sahabatku dalam kesusahan.... 
yg lucu nya sempat laek dia merepek takut esok lumpuh la apa la..ndak kerasaan sudah kan tu kaki..jalan pun mereng2 sudah (ayatnya ne, bukan aku)..adoyai..cian ipin....nasib kuat semangatnya....ya la, anak lelaki enggak boleh mgalah!

Ayat tak boleh blah dia tadi.....
ipin: Wuish...ndak sangka aku boleh juga smpai jauh gini..aku sangka tadi nda mampu sudah aku
me: Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan
ipin: Ya ya...d mana ada kemahuan d situ ada.. Highway.... 
ME: HAHAHAHA... (boleh2 ada iklan Adnan semp-it)

Over all, its one heaven of a night for me coz JAZF call
and kinda hell of a night for Ipin....syukur alhamdulillah dia sampai dengan selamat...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...