Thursday, January 27, 2011

Marriage is not a laughing matter..

TOINK   TOINK!
Okie fine aq lum laek reveal pa kunun favret past tym aku thu..kang2 la aku uplod kayh..bukannya ada pa pun blog..hehehe...its just a geeky nerdy hobby dat aku amalkan since aq darjah 6...hehe...lama kan...
screeeeeeeeeeeet (bunyi kereta drift) ne macam nak ckp sal topik ne la plak..hoho..
sabar2 wahai bloggy ku....kang aku ctawk kayh..rite now nak ckp sal marriage neyh...

Well..aku rasa lae slamat kot guna pixCa anime coz takut guna gmbr real kang kna marah oleh orgnya (mana la taw kan).........seyh...ok...
Ntah napa lately aq bfikiran serius curious and confuse ngan Marriage neyh....
adakah aku suda tjangkit sama bro qu? hehe....tak kot....
its just dat smlm aku p ruma maci ku..n i saw her with her children..dat noisy little Dayah...
makes me think.. 'kalau aku ada anak t cmne arh?' 
hua3x..sod kan aku...pastu aku start la rewind2 balik sal marriage mama n papa qu...pa dorg wat hari2.....
ada la sikit yg aku dpt simpulkan jika aq sudah bergelar BINI ORG...hehehhee..antaranya ialah...



MASAK! (which aku sdang blajar okeyh)

Taw ka...pnat weyh masak..... especially kalau beginners cam aku neyh... dok tgk2 buku resipi....
tnya2 mak, kawan, makcik kawan (note to Ayinfarh moA) hehe.......
Mcari bahan2 laek satu hal...hoho.... masa aq baca buku resipi
 ntah pe kebendanya BUAH PELAGA eto??? wakaka..btapa jahilnya sa tntg memasak ini wahai blog..
then aku gagahkan diri juga p selongkar dapur thu.... 
usaha etu ESKALATOR kejayaan beb!
then aku jumpa la satu plastik tertera "BUAH PELAGA"! yippi kay yeah! now i know..hehe
okeyh..bebalik kpada bisnes kita tadi..

da jadi bini org neyh kena la pndai masak....law aku dpt laki chef ke apa thu laen citer arr...
tapi at least knala pndai sikit2...law dpt husband yg x pndai msk cmna?? nak mkn pa?
x kan nak hrp KARI AYAM DLM TIN yg ada gmbr CHEF WAN thu?? (which aq sukaaaa sgt mkn!)
*iklan..mknn aq kat asrama thu beb with genk B.S n org dorm L16 gak.....haha

atawpun p beli hari2 kat restoran? aiya...habis duit maa......
so...ini la salah satu tggungjawab sebagai isteri mithali...mudah2an aku dpt pluang untuk mnjadi isteri yg baik...aaamiiin......... ( korg pun aminn kan ek)

Next...... house chores!

Neyh pun... tapi ney whether single or married pun penat memang..huhu..kmas rumah, cuci kain, jemur kain etc...etc...... hoho....ya la...utk mnggembirakan hati suami..mana da org suka rumah serabut cam speedboat pecah d hentam buaya! hoho
pastu...law suami balik rumah..panaskan lauk, kautkan nasi n hidang mknn...law suami x lapar buatkan minum petang or minum malam for refreshment....
pagi2 gosokkan baju kerja dia ke....apa ke.....huahua.. (trus mcm maci2 kan aku?)
hua3x..law dua dua kerja????
Naa...sana la communication is important...compromise itu penting...ececeyh..cam apa kan aku...
so, pilih psgn knak ada chemistry..uiseyhmen..apa kes subjek kimia ne? haha...betul la..
* nada2 lagu kimia Melda Ahmad bkumandang kat dlm kpala aku..haha

chemistry is importante de amor!
Lagipown..kahwin ne samting yg perlu dkekalkan selama yg boleh...kalau boleh jgn la ada cerai2 plak kan...huhu...napa ya aku rasa aq makin merepek neyh..hoho.....

Next..aq takut sal ne naa.....


PARENTHOOD!
Yeah yeah i know..babies are cute...babies are adorable..... tapi bukan slalu taw! hoho....
aq...serius ckp..x pnah dukung baby....hoho..takut aku kick! its juz dat they look so fragile n soft...kang x pasal2 mati anak org oleh aku....aku hnya mampu memegang jew..hehe...... x brani nak dukung...
law baby around 8 or 9 months thu bole la bha suda aq dukung...tapi kekok gak..
hehe  org xda adek kan..sob3x.. ceyh..trep sediyh.... ndakla..bsyukur sbab aku dilahirkan tapi 
aq sntiasa harap aku dpt adik lagi......nak adek, ada org nak bagi tak? huhu.....


Pastu aq tak taw lg nak tukar pampers dorg..waka waka..cmna neyh? MoA ckp naluri keibuan thu otomatik akan ada gak law da beranak tiey..yaka? wa! nak kawen la!! seyh......

Ney lagi....another thing bout marriage is COMMITMENT and RESPONSIBILITY!
Nak jaga pasangan...nak jaga anak, jaga rumah, jaga duit..duit???? Yala....
rancang kewangan..jgn boros..seyh.......cam aq ndak...well..ndak la juga boros tapi kekadang..
pndai gak lari bajet..haha

Aq pun x tawla napa aku tpikir sal kawen mawen neyh..ahai3x...erm..tp..apa pun.. study luk..blajar n kerja bagus2....pastu baru pikir sal KAHWIN ok ila??..hehehe......
esok Jumaat da... JAZF will get his henfon! BOGOSHIPDA!

Okie dokie la! yg penting i feel a lot better pas ctawk ko pasal pa yg blegar2 d ruang minda ku ne blog syg.......hehe..ko pun nak kawen ka blog??haha... t la aku carikan ko blog yg sesuai tuk dkahwini kayh.... ( lawak bodoh x logik)
kay la...till then.. chaw!

2 comments:

E said...

ndak sabar maw kawin ka dk?haha...

Deekay Miaow said...

haha... nda juga nda sabar..
takut aku kik..hahhaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...